Beveiligd transport van persoonlijke documenten naar dorpshuizen functioneert goed

Op 20 november 2017, over deze onderwerpen: Wijken en Dorpen
transport persoonlijke documenten naar dorpshuizen

Sinds begin april kunnen inwoners van de deelgemeenten Muizen, Walem en Leest ook in hun dorpshuizen terecht voor administratieve dienstverleningen, waarvoor ze zich voorheen naar het Huis van de Mechelaar in de stad Mechelen moesten verplaatsen. Persoonlijke documenten, zoals bijvoorbeeld identiteitskaarten, worden via een beveiligd transport overgebracht naar de dorpshuizen.

Na een proefperiode van drie maanden is het Mechelse stadsbestuur tevreden over de beveiligde transportservice die de firma Euro-Sprinters heeft uitgevoerd. Het contract met Euro-Sprinters wordt nu dan ook met een jaar verlengd.

Bij het vervoer van persoonlijke, vertrouwelijke documenten zijn het respecteren van regels rond informatieveiligheid van cruciaal belang. Daarom is een zeer goede procedure beslist nodig: vervoer onder gesloten omslag, precies weten wat naar waar onderweg is, controle op het aankomen, verlies of diefstal onmiddellijk kunnen vaststellen, een procedure klaar hebben om direct te kunnen anticiperen, …

“Met deze service komt het Huis van de Mechelaar als het ware naar de mensen in de deelgemeenten toe. De inwoners maken almaar meer gebruik van deze dienstverlening. Het bekomen van een nieuwe identiteitskaart, een kids-ID, rijbewijs, reispas, enzovoort kan kort bij huis eenvoudig gebeuren na afspraak via www.mechelen.be/afspraak of het gratis telefoonnummer 0800 20 800”, aldus schepen van Burgerzaken Marc Hendrickx (N-VA)

De kostprijs voor de beveiligde transporten door Euro-Sprinters aan de dorpshuizen van Muizen, Walem en Leest bedraagt € 2674,88 op jaarbasis