Handelaars vieren nieuwe Désiré Boucherystraat

Op 14 oktober 2017, over deze onderwerpen: Openbare ruimte

Handelaars en bewoners van de Desiré Boucherystraat in Mechelen hebben vrijdagavond het glas geheven op hun vernieuwde straat. Ze zijn tevreden over het resultaat, al had de aanlooptijd wat hen betreft wel korter gemogen. “We hebben negen jaar in het stof gezeten, maar dat is nu vergeten”, zegt opticien Glenn Vingerhoets.
De straat werd de afgelopen maanden door aannemer Houwelyckx Wegenbouw vernieuwd als verlengstuk op de eerder heraangelegde Bruul en Botermarkt. De stad investeerde 440.000 euro. “Ik wens dan ook de handelaars in de Boucherystraat, met wie we geregeld positief overleg hebben gepleegd, te bedanken voor hun betoonde geduld en ben ervan overtuigd dat deze heraanleg hen een extra boost gaat geven”, stelt schepen van Openbare Werken Chris Backx (N-VA).
De handelaars zijn daar rotsvast van overtuigd. “De meerwaarde is duidelijk. De Boucherystraat vormt nu een geheel met de Botermarkt en de Bruul. Voorheen zagen we dat mensen ons winkelstraatje vermeden omdat het niet goed begaanbaar was. De kasseien stonden op verschillende hoogtes”, zegt Glenn Vingergoets van optiekzaak Vingerhoets. Michel Luburni vindt de straat nu veel aangenamer als voorheen. “De straat is lichter en lijkt breder. Plantenbakken maken het uitnodigender. Het is hier aangenamer werken. De afgelopen maanden zijn ten gevolge van het stof en het lawaai moeilijk geweest, maar we gaan er nu wel de vruchten van plukken”, zegt Michel Liburni van koffie- en theebar Sweet B.

Bron: www.hln.be/regio/mechelen/-na-negen-jaar-stof-eind-goed-al-goed~a0376dbd...