Mechelen-Zuid houdt grote schoonmaak

Op 11 september 2017, over deze onderwerpen: Lokale economie, Openbare ruimte

Meer dan 70 deelnemers uit tien verschillende bedrijven steken op 14 september de handen uit de mouwen voor een grote schoonmaakactie van industriezone Mechelen-Zuid. De actie wordt georganiseerd en gecoördineerd door bedrijvenvereniging BMZ in samenwerking met Mooimakers. Stad Mechelen biedt logistieke steun.

“Dit is oorspronkelijk een initiatief van één van onze leden, een bedrijf dat ook al in zijn andere vestigingen een dergelijke actie uitvoerde”, zegt Benjamin De Bruyn, bedrijventerreinmanager. “Maar we lanceren dit als een gezamenlijk initiatief zonder enige commerciële insteek, zonder logo’s of reclame.”

Het is zeker niet zo dat de industriezone overspoeld wordt met zwerfvuil. “We hebben een rondgang gemaakt door het industrieterrein en het viel op dat het echt wel meevalt. De stadsdiensten komen hier om de twee weken al langs om op te ruimen, en er leeft duidelijk bij de gebruikers van de zone al een bewustzijn om het proper te houden. Maar het kan altijd beter.”

Stad enthousiast
Mechels schepen van Openbare werken Christiaan Backx is opgetogen: “Dit is een prachtig initiatief van BMZ. Ik hoop dat dit navolging krijgt in alle wijken en dorpen van onze stad. Alleen met de actieve medewerking van verenigingen en inwoners kunnen we echt de properste stad van de wereld worden.”

Schepen van Economie Katleen Den Roover: “Met deze actie geven de bedrijven een krachtig signaal en wordt het samenhorigheidsgevoel aangesproken door zelf de handen uit de mouwen te steken. Hiermee zetten ze hun positief ondernemerschap in de kijker en geven ze aan een aangename werkplek te willen creëren, wat wij als stadsbestuur uiteraard ten zeerste appreciëren en ondersteunen.”

BMZ heeft het ambitieuze doel deze actie jaarlijks te laten groeien met meer deelnemende bedrijven, meer deelnemers en een groter actiegebied.

Bron: www.madeinmechelen.be/nieuws/mechelen-zuid-houdt-grote-schoonmaak