N-VA Mechelen koestert Sinte-Mette

Op 11 november 2017, over deze onderwerpen: Cultuur en vrije tijd, Erfgoed
Sinte-Mette op het N-VA-secretariaat in Mechelen

Naar aloude traditie zongen de Mechelse kinderen zaterdag deur aan deur om Sinte-Mette te vieren. N-VA Mechelen koestert die traditie. De partij opende daarom de deuren van haar secretariaat voor de zangertjes die langskwamen.

“Sinte-Mette is een authentiek stukje van onze Mechelse identiteit. Als partij willen we die traditie levend houden”, legt initiatiefneemster en gemeenteraadslid Rita Van den Bossche uit. “Daarom openden we zaterdagmiddag ons secretariaat voor alle Sinte-Mette-zangertjes die langskwamen in de Désiré Boucherystraat.”

De tientallen zangertjes die zaterdag in het centrum van Mechelen de ronde deden, tonen alvast aan dat Sinte-Mette standhoudt als levende traditie. “En zoals het gebruik dat wil, deelden we met een warm hart lekkers uit aan alle kinderen die kwamen aankloppen”, zegt schepen Marc Hendrickx, die zelf trots lid is van het Mechelse Sinte-Mette Genootschap.

Ook algemeen secretaris van de N-VA Louis Ide kwam samen met zijn gezin even langs om te luisteren naar de Sinte-Mette-liedjes 'oep ze Mechels'. Hij bedankte de vrijwilligers en lokale bestuursleden voor hun engagement om het vuur van Sinte-Mette brandend te houden.