Nieuwe sportzaal van basisschool De Abeel ook open voor verenigingen na de schooluren

Op 17 augustus 2017, over deze onderwerpen: Cultuur en vrije tijd, Onderwijs, Openbare ruimte, Sport
sportzaal

Half juni werd in basisschool De Abeel aan de Ivo Cornelisstraat in de Mahatma Gandhiwijk in Mechelen-zuid de nieuwbouw met bijhorende sporthal ingehuldigd. Kaderend in het concept ‘brede school’ wordt deze sporthal vanaf september na de schooluren opengesteld voor (buurt)verenigingen.

“Aan de verschillende scholengemeenschappen vragen we als stadsbestuur om het concept ‘brede school’ mee ui te dragen. Hierin is vervat dat scholen ook na de schooluren moeten kunnen dienen als ontmoetingsplekken en als ruimten waar buurtbewoners en –verenigingen gebruik kunnen maken van de infrastructuur. Na onderlinge gesprekken is het Gemeenschapsonderwijs (GO!) van Scholengroep 5 hierop positief ingegaan en stelt de polyvalente sportzaal van basisschool De Abeel na de schooluren voor externe (buurt)verenigingen”, zegt schepen van Onderwijs Marc Hendrickx.

“Overeengekomen is dat de sportzaal op weekdagen beschikbaar zal zijn vanaf 16 uur (op woensdagen vanaf 13 uur) alsook tijdens de weekends, tenzij er een schoolse activiteit is gepland. Het verhuurtarief voor door de stad Mechelen erkende clubs bedraagt € 10 per uur voor jeugd en € 20 per uur voor volwassenen. Niet erkende clubs betalen voor jeugd en volwassenen respectievelijk € 20 en € 40 per uur. Eveneens het trapveld binnen het schooldomein van De Abeel wordt na de schooluren openbaar toegankelijk gemaakt”, vult schepen van Openbare Werken Chris Backx aan.

Voor meer info : 015 41 54 02 / bsgo.mauritssabbe [at] telenet.be