Nieuwe verlichting voor 40-tal straten

Op 19 mei 2017, over deze onderwerpen: Openbare ruimte

Eandis heeft een actieplan 2017-2018 opgesteld, met investeringen in de openbare verlichting in Mechelen.

"We schakelen stelselmatig over naar energiezuinige verlichting over het hele grondgebied. Hierbij besteden we prioritaire aandacht aan maximale energiebesparing en passen we dimming toe waar mogelijk", zegt schepen van Openbare Werken, Chris Backx (N-VA). Zo wordt de openbare verlichting aangepakt aan de Hendrik Speecqvest, de Zandpoortvest en de Battelsesteenweg, in de wijk Nekkerspoel aan de Grote en de Kleine Nieuwendijkstraat, de Caputsteenstraat, de Paardenkerkhofstraat en het Douaneplein.

In Mechelen-Noord komt de wijk Donkerlei, de Galgenberg, de Prinsenwijk en de Generaal De Ceuninckstraat aan bod, terwijl in Mechelen-Zuid de Ridder Dessainlaan, de Nicolaas Van der Vekenstraat, de Cypriaan De Rorestraat, de Egide Walschaertsstraat, de Europalaan, Molenweide en de Brusselsesteenweg (vanaf Pareipoelstraat) functionelere openbare verlichting krijgen. Voorts komen in de omgeving Tervuursesteenweg een deel van de Mahatma Gandhiwijk, de Leliestraat, de Geerdegemvaart en de Wilgenstraat aan bod.

Hombeek staat eveneens op het programma.

Protestantse kerk
Ook de spoorwegbruggen aan Nekkerspoel, de Sint-Rumoldusstraat en de Caputsteenstraat, de verlichting onder de bruggen Battelsesteenweg, Neerweg en Uilenmolenweg alsook de Schoutetstraat (ter hoogte van Manufactuur De Wit) en de spots op de protestantse kerk aan de Keizerstraat krijgen ledlampen.

Bron: www.hln.be/regio/nieuws-uit-mechelen/nieuwe-verlichting-voor-40-tal-stra...