Nele Poppe

Bestuurslid

Nele is Vlaming in hart en nieren en sedert geboorte Mechelse, ze is gelukkig getrouwd met Frank en ze heeft één zoon Laurens.

Door haar sociale ingesteldheid is het gemakkelijk communiceren met Nele. Hulpvaardig en met een luisterend oor kan eenieder, die dat wil, bij haar terecht.

Leefbaarheid is haar stokpaardje: Mechelen evolueert, niet alleen fysisch, maar zeker qua leefbaarheid. Ze vindt dat leefbaarheid, in al haar vormen, zich in de eerste plaats focust op de mens. Dat gaat van de verkeersleefbaarheid tot de gezondheid van mensen. Verkeersleefbaarheid verbeteren is positief, maar moet ook inclusief zijn. Niet enkel voor fietsers dus, maar ook voor voetgangers, minder mobiele mensen en automobilisten. Verder vindt ze ook dat de gezondheid 's mensens hoogste goed is. Waken over de Mechelse luchtkwaliteit en aandacht voor de drugsproblematiek blijven belangrijk. Druggebruikers schaden niet enkel zichzelf, maar laten ook soms onuitwisbare sporen na in het gezin, op school en op het werk.