Ambtenaren, dankjewel

Op 30 november 2007

kartel.gifVandaag (28/11/2007) doet ACV Openbare Diensten een actie om de ambtenaren te bedanken. Gezien de manier waarop de Mechelse ambtenaren dit jaar door de Mechelse coalitie behandeld werden, wordt gefocust op deze ambtenaren. Terecht.

Een dikke proficiat en dankjewel voor al die mensen die zich dagdagelijks inzetten voor de Mechelaars dus. Soms in weer en wind, soms ’s avonds laat in commissies of (al dan niet uitgestelde) gemeenteraden. En niet steeds in de meest dankbare omstandigheden.

Zo is er, behalve alweer een rits beloftes, nog niets echt in huis gekomen van de verbeteringen aan de werkomstandigheden in het Huis van de Mechelaar of De Zeeridder. Ter herinnering en illustratie: in het Huis van de Mechelaar gaat het over volgende punten:

• te fel zonlicht maakt beeldschermwerk onmogelijk
  • zonnewering is onvoldoende of onbestaand
  • slechte of totaal ontbrekende verluchting
  • klimaatsregeling werkt niet
  • licht (sensoren) van de noodtrap werkt niet overal; er is geen nooddeur aan de brandtrap
  • meubilair lokettenzaal vertoont voortdurend gebreken
  • betonnen vloeren barsten
  • gebouw blijkt niet steeds waterdicht
  • geregeld doordringende toilettengeur

Het is onaanvaardbaar dat het personeel hoofdpijn krijgt door het gebrek aan zuivere lucht, men zijn computerscherm niet kan lezen door de lichtinval en steeds te warm of te koud heeft door een gebrekkige klimaatregeling. Dat ondanks alles, en vooral ondanks de passiviteit van het Mechels stadsbestuur om hier iets aan te doen, de ambtenaren dagdagelijks hun job blijven doen, verdient dan ook een oprecht dankjewel. En geen ezelsstamp van deze coalitie.