Extra personeel voor afspraken in Huis van de Mechelaar

Op 29 juli 2015

Sinds maart werkt het Huis van de Mechelaar alleen nog maar op afspraak. Een verandering die wat kritiek genereerde, vooral omdat het aanvankelijk even duurde om een afspraak vast te krijgen. Het stadsbestuur liet toen al weten de werking te evalueren en brengt nu resultaten naar buiten.

De voorbije vier maanden passeerden er ruim 38.600 bezoekers in het Huis van de Mechelaar, meer dan 23.000 afspraken werden ondertussen afgehandeld. Wie in maart nog bijna zes minuten moest wachten aan het loket, kwam in juni al met minder dan drie minuten toe. Het belangrijkste nieuws: wie vandaag een afspraak maakt, kan in minder dan vijf werkdagen in de Reuzenstraat terecht (tenzij op donderdagavond of zaterdag, dan heb je 1,5 tot 2 weken geduld nodig, red.). “Resultaten waar we tevreden mee zijn, zeker omwille van het feit dat we de digitale wachtrij hebben weggewerkt. Al zullen we niet op onze lauweren rusten”, licht schepen van Administratieve Vereenvouding Katleen Den Roover (N-VA) toe.

Door extra communicatie hoopt de stad 5 procent meer afspraken digitaal in te plannen. Daarnaast ondernam en onderneemt de stad ook de nodige acties voor het Huis van de Mechelaar. Zo zijn er twee nieuwe halftijds krachten aangeworven. Die zorgen voor 250 extra afspraken op piekmomenten. Daarnaast is er ook budget voorzien voor vier halftijdse interims tijdens de zomerpiek.