Fileleed Planckendael is oplosbaar

Op 19 juni 2002

Muizen, Hever, Hofstade - wie in de buurt woont heeft het ongetwijfeld al gemerkt. De toestroom van bezoekers zorgt in de omgeving van het dierenpark Planckendael geregeld voor ellenlange files. Gemeenteraadslid Bart De Nijn, lid van N-VA, heeft een eenvoudige oplossing.

"Het probleem ligt bij het parkeersysteem van het dierenpark. Nu moet je eerst betalen voor je de parking kan oprijden. Dat zorgde een maand geleden zelfs voor een enorme wachtfile tot aan de afrit van de E19 in Zemst", weet Bart De Nijn. "Het is fijn om op het grondgebied van onze stad een aantrekkingspool als Planckendael te hebben, maar voor wie uren in de file moet staan, wordt de aantrekkingskracht een stuk minder", stelt het raadslid.

Bovendien ondervinden ook de bewoners uit de Trianonwijk heel wat hinder van de verkeersstroom. De oplossing lijkt nochtans vrij simpel: "Laat de mensen betalen als ze wegrijden. Het vertrekken loopt doorgaans meer gespreid, en als ze toch allemaal samen vertrekken, staat de file tenminste op de parking", besluit Bart De Nijn.

Het stadsbestuur legt het voorstel voor aan de directie van Planckendael.

(Dit artikel werd op 18 juni gepubliceerd in Gazet Van Antwerpen)