La Nouvelle Jerusalem de Malines

Op 11 november 2006

Door een zekere "Pasteur Albert M. TSHINKOBO" werden er in de Mechelse binnenstad de laatste dagen met vlugschriften, inderhaast aangebrachte wildgeplakte affiches e.d.m. opgeroepen voor "un seminaire biblique", met "les themes" o.a. "les bénédictions de DIEU dans L’Apocalypse" en "Le témoignage de la foi juive en JESUS-CHRIST", dit alles "sur Stationstraat n° 33" en "sur Oude Brusselsestraat n°28"Toen hij dit zag, heeft Marc Hendrikx dhr. THSINKOBO opgebeld, en hem proberen duidelijk te maken dat franstalige advertenties en reclame, laat staan franstalige erediensten in Mechelen, echt niet kunnen. Dat zou immers betekenen dat we in Mechelen de klok decennia teruggedraaien (misdiensten in het frans, wie kan het zich nog herinneren).

Hij heeft dhr. TSHINKOBO ook gemeld dat onze militanten alle franstalige affiches bij het aantreffen ervan zullen verwijderen.

Uiteraard gaat het ons niet om de godsdienstvrijheid, dat moge duidelijk zijn. Het gaat ons om het respect voor het nederlandstalig karakter van de "oude hoofdstad der Nederlanden"