Mechelen mikt op Europese subsidies voor handel

Op 23 januari 2015

Een eerste moet voedselproducenten opnieuw rechtstreeks in contact brengen met hun afnemers, de consumenten. Zo is er de ambitie om de Hoogstraat te ontwikkelen tot een marktstraat, waar de verkoop van regionale en lokale producten centraal staat.

Pop-up voedingswinkels

Voorts ziet het stadsbestuur ruimte voor pop-up voedingswinkels in leegstaande panden. “Met een dergelijk project slaan we twee vliegen in één klap”, meent schepen van Economie Wim Jorissen (N-VA).

Lokale webshops en apps

Zijn collega van Administratieve Vereenvoudiging Katleen Den Roover ziet een troef in de digitalisering van het winkelgebied. Door wifi, software en databanken ter beschikking te stellen, kunnen handelaars en andere partners hun kennis delen. “Op basis van de databanken en verzamelde informatie kunnen we apps, webshops en andere toepassingen ontwikkelen”, stelt ze. Het moet lokale winkeliers in staat stellen om te concurreren met groet webshops.  

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is