N-VA Mechelen gaat op eigen kracht naar de kiezer

Op 30 juni 2011

N-VA-Mechelen heeft gisteren, woensdag 29 juni 2011, op de bestuursvergadering beslist op eigen kracht aan de gemeenteraadsverkiezingen op 14 oktober 2012 deel te nemen.

De N-VA-afdeling bevestigt dat ze tot dan het huidig kartel met de CD&V, volgens de gemaakte afspraken, zal verder zetten.

Deze beslissing komt er omdat wij onze kiezers de kans willen geven op hun favoriete partij te stemmen. Er is geen sprake van een ruzie of conflict binnen het kartel. Wat N-VA betreft, blijven we alvast samenwerken tot eind 2012. Mechelen verdient een sterke oppositie tegen het huidig paarse beleid.

Een kartel biedt momenteel onvoldoende meerwaarde.

De kartelformule in het huidig politiek landschap biedt te weinig meerwaarde. Bij een kartel tussen een grote partij en een kleine, zoals dat het geval was in 2006, haalden beide voordeel. Na de gewest- (2009) en federale verkiezingen (2010) blijkt dat het nu zou gaan om een kartel tussen twee grote partijen en dan is één plus één niet langer 3, maar misschien slechts 1,5…

CD&V en N-VA blijven samenwerken.

De N-VA is een partij die haar woord houdt en tot aan de gemeenteraadsverkiezingen 2012 blijven alle gemaakte afspraken gelden. We hebben de afgelopen jaren goed samengewerkt, en we hopen dat we ook de komende 1,5 jaar in een goede verstandhouding kunnen blijven samenwerken in dezelfde gemeenteraadsfractie. We hebben overigens gisterenavond onze kartelpartner eerst op de hoogte gebracht