N-VA Mechelen maakt lijsttrekker, lijstduwer en tweede en derde plaats lijst bekend

Op 17 april 2012

Het voltallige bestuur van N-VA Mechelen besliste bij unanimiteit (naar  'goed' Stalinistisch voorbeeld) over alvast vier plaatsen voor  de lijstvorming voor de komende Gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2012:

Lijstduwer: Wim JORISSEN
3-de plaats: Bart DE NIJN
2-de plaats: Katleen DEN ROOVER
Lijsttrekker: Marc HENDRICKX

Wat meer info over deze vier:

Marc Hendrickx
Marc is 44, al 12 jaar gemeenteraadslid en sinds 2009 ook Vlaams volksvertegenwoordiger (dat Marc niet stil zit, zie je o.m. op www.zewerkenvoorjou.be). Beroepshalve advocaat. Komt uit V.U. en was in 2001 met Geert BOURGEOIS en Bart DE WEVER nauw betrokken bij de opstart van de N-VA zetelde 10 jaar lang onafgebroken in het nationaal partijbestuur, tot de nieuwe samenstelling van vorig jaar). Woont met zijn gezin in het centrum van de stad (maar is afkomstig uit Battel).

Wim Jorissen
Wim, 52, is de zoon van een van de stichters van de VolksUnie. Beroepshalve advocaat en lector aan een hogeschool, vandaag (en dit al bijna 10 jaar) ook voorzitter van UNIZO-Mechelen. Keert als het ware terug naar de stal (was in de jaren '80 nog VU-gemeenteraadslid), woont met zijn gezin aan de rand van de stad (Mechelen-Zuid, 015/ 41 86 26) en was de laatste tijd binnen onze partijwerking actief als leider van de werkgroep "economie".

Bart De Nijn
Bart, 58, was in de jaren '80 nationaal voorzitter van de VU-Jongeren. Beroepshalve leerkracht, sinds 2006 gedeputeerde (van o.m. veiligheid en personeelsbeleid) van de provincie Antwerpen en is net als Marc al 12 jaar gemeenteraadslid in Mechelen. Woont met zijn gezin aan de rand van de stad (Mechelen-Zuid, 0473/ 81 23 88), maar is afkomstig uit Battel.

Katleen Den Roover
Katleen, 42,  was vorige bestuursperiode gemeenteraadslid voor N-VA, beroepshalve federaal ambtenaar. Actief in catechesewerking en binnen N-VA-Mechelen trekker van de werkgroep "sociale zaken", woont met haar gezin in het centrum van de stad (0485/ 46 04 72).

Het is duidelijk dat wij met dit viertal kiezen voor een complementaire ploeg met ervaring, die de vele nieuwkomers (de komende weken verneem je meer!) zal gaan begeleiden en die de criticasters die stellen dat de N-VA geen ervaren politiek personeel heeft, al op voorhand de mond wil snoeren.

Inzet is uiteraard het breken van het paarse wanbeleid, dat een aankondigingings- en perceptiepolitiek voert, dat de stadskas op droog zaad heeft gebracht en dat een allochtoon schepen toeliet een "eigen volk eerst"-beleid te voeren t.a.v. zijn gemeenschap maar andere gemeenschappen in de kou liet staan (wij gaan voor een hechte SAMEN-leving).

Op financieel gebied willen wij terug de tering naar de nering zetten, met een sober beleid qua uitgaven, dat de oude hoofdstad der Nederlanden profileert als een op-en-top Vlaamse én bovenal Nederlandstalige stad !