N-VA Mechelen vaardigt Rita Van den Bossche af als fractieleidster in de Gemeenteraad

Op 13 december 2012

Vanaf 2 januari 2013, bij de installatie van de op 14 oktober 2012 verkozen gemeenteraad, zal Rita Van den Bossche (57), als software-ingenieur beroepshalve actief bij een groot informatica-bedrijf, de nieuwe fractieleidster van de Mechelse N-VA worden.

De grootste partij van Mechelen zal in de gemeenteraad geleid worden door een dame die tot nu toe het ondervoorzitterschap van de lokale afdeling was voor haar rekening nam. Vijf jaar was Van den Bossche voorzitster van de regio-handbalclub 'Welta'. De politieke interesses van de nieuwe fractieleidster liggen vooral in de gebieden cultuur, jeugd, senioren en financiële problematiek.

Mechels N-VA-boegbeeld Marc Hendrickx getuigt: "Rita is een straffe dame die niet op haar mondje is gevallen.  Met haar aanstelling benadrukt de Mechelse N-VA eens te meer, na ook de aanstelling van Katleen Den Roover  als schepen en de keuze voor twee dames van de drie door ons aan te stellen OCMW-raadsleden, haar vrouwvriendelijk karakter".