Nekkerhal als tijdelijke oplossing voor een fuifzaal

Op 12 februari 2005

Nu de realisatie van de evenementenhal op het Douaneplein wellicht nog minstens zowat één tot misschien zelfs anderhalf jaar op zich zal laten wachten, en de Mechelse jeugd nog wat geduld zal moeten uitoefenen voor de terbeschikkingstelling van geschikte fuifaccomodatie, gaat het "opbod" m.b.t. een tijdelijke oplossing lustig verder.

De Mechelse N-VA wil dat toch eens ernstig zou worden nagedacht over deze problematiek, alvorens beslissingen te nemen met een impact die veel verder gaat dan dat men zich thans zou kunnen voorstellen (100.000,- EUR investeren in de af te breken stadsfeestzaal aan de Botermarkt lijkt onrealistisch, net zoals het ter beschikking stellen van de "Minderbroederskerk" (zelden beschikbaar, te mooi patrimonium, enz.)) en stelt een praktisch haalbare -, volstrekt kosteloze tussenoplossing voor, nl. de "Nekkerhal".

De gemeenteraadsleden van de N-VA zullen het stadsbestuur vragen hieromtrent de dialoog met de jongeren te openen.De te compartimenteren "Nekkerhal" biedt volgens de N-VA het voordeel dat er parkeermogelijkheden zijn en er openbaar vervoer van - en naar de site is, dat er geen overlast is voor de buren (geluid, mobiliteit, enz.), dat het in de buurt van de toekomstige locatie ligt (de zgn. "gewenning" zal dan volop kunnen spelen), het quasi-steeds beschikbaar is en er in het verleden al bleek dat één en ander perfect mogelijk is (er werden al tal van mega-fuiven gehouden).

De nabijheid van een bioscoop, sportfaciliteiten e.d.m. maken een "combi-bezoek" (eerst sporten, dan fuiven. Eerst een filmpje, dan de dansvloer op) daarenboven mogelijk.