Stad investeert in wijkzalen

Op 3 december 2014

Zoals bekend willen de kerkelijke instanties de parochiezaal van Muizen en de rest van de site te gelde maken. Een voortzetting van de huidige activiteiten ziet de Verenigde Parochiale Werken niet zitten, wat betekent dat de vele verenigingen die gebruik maken van de zaal op straat zouden komen te staan. De stad zit mee aan de onderhandelingstafel. "Maar we zullen de komende maanden verder moeten spreken: iets concreets is er nog niet uit de bus gekomen. We voorzien een budget van 250.000 euro voor een oplossing", zegt schepen van Wijk- en Dorpszaken Katleen Den Roover (N-VA). Voor Battel heeft ze 300.000 euro veil. De wijkzaal is aan renovatie toe.

"Ook dit is een soort van inleg om samen met de gebruikers tot een betere infrastructuur te komen", verduidelijkt de schepen. Voor de renovatie van Leliendaal in Hombeek trekt ze 250.000 euro uit, 290.000 euro wordt uitgetrokken voor 't Champetterke, een gans nieuwe buurtruimte op de Tinelsite. De fanfare Sint-Cecilia in Leest krijgt 50.000 euro voor de renovatie van haar zaal.