Subsidie voor multiculturele activiteiten?

Op 7 mei 2008

Mechelse N-VA vraagt gelijkaardige subsidie van € 7.500  voor benadrukken Nederlandstalig -  en Vlaams karakter van de stad.

De N-VA vernam de intentie van het stadsbestuur om organisatoren van
multi- of interculturele initiatieven extra te gaan subsidiëren. Anders dan steeds weer te kijken naar onze verschillende achtergrond, zou het stadsbestuur beter oog hebben voor onze gemeenschappelijke toekomst, dewelke Vlaams en Nederlandstalig is.

Steeds weer de inter- of multiculturaliteit benadrukken, ja zelfs ondersteunen zoals met deze extra-subsidies, het is volgens ons niet de juiste manier.  We mogen toch veronderstellen dat de allochtone mede-burgers hun toekomst willen uitbouwen hier in hartje Vlaanderen, in respect voor taal en cultuur van de autochtonen?

Dat de inburgeringscursussen die zij volgen toch mogen “vertaald” worden in extra aandacht voor de streektaal en de “roots” van onze gemeenschap?

Daarom stellen wij voor om initiatieven en evenementen die het Vlaams- en Nederlandstalig karakter van onze stad (de oude hoofdstad der Nederlanden) en haar inwoners  promoten, beter te gaan ondersteunen.

Als € 7.500 kan worden vrijgemaakt voor de multiculturele activiteiten, dan is een zelfde bedrag toch niet te veel gevraagd hiervoor?