Vragen bij noodplan ''Lamot''

Op 20 maart 2005

De Mechelse N-VA heeft met verbazing kennis genomen van het "noodplan" dat wordt ingesteld m.b.t. de 'LAMOT'-site in de binnenstad.

Zo zou er plots 6 dagen op 7 moeten gewerkt worden, om met het oog op de festiviteiten rond "Mechelen in vrouwenhanden" één en ander tijdig klaar te krijgen.

Noch de door ons gecontacteerde coördinator van het geheel, noch dhr. stadsingenieur VAN THILLO beweren op heden het hieraan verbonden prijskaartje te kennen (wegens (cit.:) "te weinig bekende gegevens"), verhoogd prijskaartje dat er zeker zal komen.

Na reeds meerdere verrekeningen in het verleden, m.b.t. deze site maar ook m.b.t. andere ingrepen in de binnenstad (heraanleg Grote Markt, Veemarkt, enz.), is dit het zoveelste pijnpunt dat aan de oppervlakte komt, ofschoon tot nog maar enkele weken geleden (gemeenteraad januari ll.) dhr. Schepen van Openbare Werken STEVENS beweerde dat men volledig op tijdsschema zat.

Gemeenteraadslid Katleen DEN ROOVER heeft alvast het punt aan de agenda laten voegen van komende gemeenteraad (zie bijlage), met het oog op de verschaffing van nadere info aan die gemeenteraad, toch het controlerend orgaan bij uitstek (al wordt dit door sommige leden van het College van Burgemeester en Schepenen al eens vergeten). Behoorlijk bestuur betekent immers totale openheid en eerlijkheid !