Winterbebloeming uitgedeeld aan deelnemers Schoonste Straat

Op 17 oktober 2014

Katleen Den Roover overhandigt winterbebloemingAlle deelnemende straten van de actie Schoonste Straat kregen vandaag winterbebloeming cadeau. Bloembakken sieren nu de vensterbanken doorheen de straten. De winnaars werden in juni reeds bekendgemaakt, maar krijgen nu bovenop hun eerste prijs nog een extraatje om de koude wintermaanden in te gaan.

Voor de vijfde keer organiseerde de stad afgelopen lente de wedstrijd ‘Schoonste Straat’. Deelnemers aan de wedstrijd moesten samen met hun buren een initiatief rond een propere en leefbare omgeving uitwerken.

“Door de deelnemende straten winterbebloeming te schenken, kunnen wij als stad bijdragen aan de beleving in de straten. Het helpt misschien zelfs de overgang naar de koude wintermaanden wat te verzachten,” geeft schepen van Wijk- en Dorpszaken Katleen Den Roover mee.

De eerste prijs ging dit jaar naar de Veluwestraat, zij mogen een straatfeest organiseren t.w.v. € 1000. De Nieuwe Capucijnenstraat won € 500 met de tweede plaats. En de winnaar van vorig jaar, de Kattestraat, eindigde dit jaar op de derde plaats.

Schepen Den Roover overhandigde de bloembakken aan enkele van de initiatiefnemers.

“We hebben door onze inspanningen veel zien veranderen in de straat, mensen zeggen weer goeiedag naar elkaar. De bloembakken moedigen ons aan om te blijven gaan voor een Schoonste Straat,” aldus initiatiefneemster Rita Vanderwegen.