Cursussen CBE Open School moeten digitale kloof verkleinen

Op 25 mei 2018, over deze onderwerpen: Onderwijs

De stad Mechelen ondersteunt financieel het opzet van het Centrum voor Basiseducatie Open School om mensen in armoede bij te staan bij de almaar evoluerende digitalisering en zo mee te helpen een bestaande digitale kloof te verkleinen.

Voor personen die thuis geen computer hebben, staat er sinds vorig jaar PC-infrastructuur vrij ter beschikking in de Mechelse dienstencentra, de wijk- en dorpshuizen, de bibliotheek en het Huis van De Mechelaar.

“Deze zogeheten digipunten kunnen zeker een meerwaarde betekenen, maar we merkten dat toch nog wel wat mensen niet vertrouwd zijn met het gebruik van computers en het internet, bijvoorbeeld hoe om te gaan met de website van de stad Mechelen en digitaal afspraken te maken in het Huis van de Mechelaar of documenten aan te vragen. Daarom ondersteunen we graag het cursusaanbod van CBE Open School om mensen, die daar nood aan hebben, wegwijs te maken in het elementair gebruik van digitale apparatuur. Zo wordt tegemoet gekomen aan de bestaande nood van laaggeletterde Mechelaars die geen of nauwelijks kennis hebben van PC, tablet, smartphone en hiervan hinder ondervinden in het dagelijks leven. Dit kan beslist ook de integratie van laaggeletterde anderstalige Mechelaars danig bevorderen. Vanuit onze stedelijke dienst Onderwijsondersteuning financieren we het opzet van CBE Open School ten bedrage van € 8900 verspreid over 2018 en 2019″, zegt schepen van Onderwijs en Diversiteit Marc Hendrickx (N-VA).

Bron: www.radioreflex.be/2018/05/25/cursussen-cbe-open-school-moeten-digitale-...