Japanse ambassadeur vol lof over stad Mechelen

Op 26 januari 2018

Chris Backx (N-VA), voorzitter van de Mechelse gemeenteraad, vertegenwoordigde deze week donderdag de stad Mechelen tijdens een officiële ontvangst op de ambassade van Japan in Brussel. De Japanse ambassadeur ontving er afvaardigingen van bevriende steden die een nauwe band tussen Japan en België onderhouden.

Mechelen is al sinds 1996 verzusterd met Yuki City, een provinciestad met ongeveer 55.000 inwoners in Japan op zo’n 60 kilometer van Tokio. “De Japanse ambassadeur was heel lovend over de goede vriendschapsbanden die zijn land en de stad Mechelen in stand houden. Namens de echtgenote van de Japanse eerste minister Shinzo Abe maakte de ambassadeur haar extra felicitaties over voor de mooie ontvangst die zij vorig jaar (op 6 juli) in Mechelen mocht ervaren, waarvan zij naar eigen zeggen ten zeerste heel aangenaam onder de indruk was. Ook onder meer benadrukte hij nog de internationale uitstraling van de Koninklijke Beiaardschool Jef Denyn in Mechelen, waar meerdere Japanse studenten een beiaardiersopleiding volgen”, aldus Chris Backx.

Naast Chris Backx voor Mechelen waren eveneens afgevaardigden uit o.a. Hasselt, Gent, Charleroi en Durbuy uitgenodigd op de ontvangst op de Japanse ambassade.

Bron: www.radioreflex.be/2018/01/26/japanse-ambassadeur-vol-lof-over-stad-mech...