Karl Vermaercke en Bert Smits herkozen bij N-VA Mechelen

Op 26 februari 2016
Het Nieuwe N-VA Bestuur

Karl Vermaercke (44 jaar) is opnieuw verkozen als afdelingsvoorzitter van N-VA Mechelen.

Op een druk bijgewoonde algemene ledenvergadering op 26 februari kreeg hij na een spannende verkiezingsronde de meeste stemmen achter zijn naam. Hiermee kan hij beginnen aan een tweede bestuursperiode van 3 jaar.

Karl is mobiliteitsdeskundige bij de Vlaamse overheid en is nu gedetacheerd naar de N-VA-fractie in het Vlaams Parlement. Hij woont met zijn vrouw en hun vier tieners in Mechelen-centrum. Karl is ook actief als zanger bij Vokalis (Onze-Lieve-Vrouwekoor) en in de ouderraad en schoolraad van de TSM waar de dochters school lopen. Daarnaast houdt hij graag de vinger aan de pols bij de activiteiten van zijn gezinsleden: watergewenning, filmproject Wolf, rugby, schaken, ballet en gym. “Ik dank alle leden voor het vernieuwde vertrouwen. Het is een hart onder de riem om met deze bevestiging, samen met alle herverkozen en nieuwe bestuursleden, onze partij lokaal verder uit te bouwen en te verankeren. Onze sterk vernieuwde ploeg is een mooie mengeling van jeugdig enthousiasme en gemotiveerde ervaring. Samen gaan we voor een efficiënt en goed beleid voor onze inwoners en ondernemers”, aldus Vermaercke.

Bert Smits (46 jaar) uit Hombeek is herkozen als ondervoorzitter. Deze doctor in de wiskunde werkt als expert concurrentiebeleid bij de Europese Commissie, en woont met zijn vrouw en twee kinderen in de Kattestraat.

De leden kozen ook 28 bestuursleden, van wie 17 geen deel uitmaakten van het vorige bestuur. Samen met de 14 mandatarissen in de gemeenteraad en het Sociaal Huis vormen zij de komende 3 jaar het bestuur van N-VA Mechelen.