Mechelse N-VA ontvangt Catalanen

Op 7 december 2017
Mechelse N-VA ontvangt Catalanen

Menig Mechelse deur werd gisteren en vandaag opengezet voor Catalaanse gezinnen. Met vele duizenden nemen ze vandaag deel aan de manifestatie in Brussel. Ook bij leden van N-VA Mechelen waren de Catalanen meer dan welkom.

“Vlaanderen is een gastvrije regio. En dat tonen we graag. Temeer omdat we de hulpkreet van de Catalanen ondersteunen,” aldus Marc Hendrickx, eerste schepen in Mechelen. De Catalanen blazen verzamelen in Brussel om de vrijlating te eisen van de Catalaanse politieke gevangenen en om duidelijk te maken dat de Spaanse regering hen het zwijgen niet kan opleggen.

“De gebeurtenissen die zich nu afspelen in Spanje bedroeven ons enorm. Het is een EU-lidstaat onwaardig. Het minste dat wij konden doen, was deze mensen wat Vlaamse gastvrijheid tonen", zegt Marc Hendrickx.

De N-VA steunt daarom ook de oproep van de Catalanen aan de Europese instellingen om niet langer afzijdig te blijven in de Catalaans-Spaanse crisis en het recht op zelfbeschikking te respecteren. Daarom is de N-VA vandaag met een ruime delegatie parlementsleden aanwezig op deze manifestatie onder het motto ‘vandaag zijn we allemaal Catalanen’. Ook eerste schepen van Mechelen en Vlaams parlementslid Marc Hendrickx maakt deel uit van deze delegatie, evenals gemeenteraadslid Freya Perdaens en enkele bestuursleden.