N-VA Mechelen gaat met enkele nieuwkomers naar de verkiezingen

Op 29 januari 2024, over deze onderwerpen: Gemeenteraadsverkiezingen 2024

Mechelen 29/01 17:24 (BELGA)
N-VA Mechelen kan voor de gemeenteraadsverkiezingen alvast op twee nieuwkomers rekenen. Saïd Lahrach en Bart Dumon versterken de lijst en hopen vooral op de mobiliteit van de stad hun stempel te kunnen drukken. Naast de nieuwe gezichten blijven ook enkele oude getrouwen op post.

Bij N-VA Mechelen geen bekende Vlamingen of nationale toppers die speciaal voor de gemeenteraadsverkiezingen naar Mechelen verhuizen. "Wij kiezen er bewust voor om geen grote BV's of eendagsvliegen op onze lijst te zetten", zegt Freya Perdaens, die ook deze stembusgang lijsttrekker wordt voor N-VA in Mechelen. "We hebben mensen nodig die met hun beide voeten in de Mechelse samenleving staan, maar ook bereid zijn luidop te zeggen wat ze denken en de handen uit de mouwen te steken."

Voor N-VA Mechelen zijn de Vesten en de algemene mobiliteit een zeer belangrijk punt op de agenda. Daarnaast wil N-VA ook waken over gezonde stadsfinanciën en Mechelen terug aan de Mechelaar geven. Om haar programma uit te bouwen, kan de partij alvast op twee nieuwe gezichten rekenen: Saïd Lahrach en Bart Dumon.

Lahrach werkt als buschauffeur voor De Lijn. "Het plan van N-VA voor de Vesten, waarbij een deel weer tweerichting wordt, vind ik een goed plan. Dat heeft me overtuigd me voor N-VA te engageren. Momenteel staan bussen gewoon mee in de file op de Vesten, dus is het openbaar vervoer geen goed alternatief voor de wagen." Ook Bart Dumon noemt de mobiliteit hét verkiezingsthema voor Mechelen. Daarnaast wil hij ook de toegankelijkheid van de stad onder de loep nemen. "Ik ben zelf rolstoelgebruiker en bots nog te vaak op hindernissen", zegt hij. "Mijn wielen blijven altijd vastzitten in de kasseien, en er is te weinig sportaanbod voor sporters met een fysieke beperking. Daar wil ik echt werk van maken."

En laten we ook nieuwkomer en communicatie talent Marleen Daenen niet vergeten!

Naast de nieuwkomers kan N-VA Mechelen ook rekenen op enkele oud-gedienden, zoals voormalige schepenen Marc Hendrickx en Katleen Den Roover, maar ook Arnout Geys en Anne Delvoye. "Ik geloof echt in een lijst met Mechelaars onder de Mechelaars, zonder beroepspolitici maar gewone Mechelaars die naast een andere job zich ook nog willen inzetten voor hun stad", besluit Delvoye.