Weyts creëert 298 extra plaatsen in de klas in Mechelen

Op 8 maart 2021, over deze onderwerpen: Onderwijs
Investering scholen Mechelen

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) realiseert 298 extra plaatsen in vier scholen te Mechelen. “We doen er alles aan om élke leerling een kwalitatieve plaats in de klas te garanderen”, zegt Weyts. “Al deze extra plaatsen komen op plaatsen waar ze het meeste nodig zijn.” “Dit is een erg goede zaak”, volgens fractieleider en voormalig schepen van onderwijs Marc Hendrickx. “Zelfs vanuit de oppositie blijven wij meewerken aan een toekomstgericht Mechels onderwijslandschap.”

Onderwijsminister Ben Weyts trok voor 2021 € 35,5 miljoen extra capaciteitsmiddelen uit. Met deze investeringsimpuls creëert hij 4.385 extra plaatsen in het secundair onderwijs van 11 regio’s waar het capaciteitstekort zich sterk laat voelen, zoals enkele grote steden en de Vlaamse Rand. Weyts deed beroep op de lokale besturen van de betrokken regio’s om op zoek te gaan naar concrete projecten. De Vlaamse Regering keurde 50 projecten goed, waaronder ook vier projecten in Mechelen.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert €2.276.427 in Mechelen en realiseert daardoor 298 extra plaatsen in Busleyden Atheneum, Colomaplus, Scheppersinstituut en PTS.

“Als we willen investeren in de kwaliteit van ons onderwijs, dan moeten we ook investeren in een kwalitatieve plaats voor élke leerling”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “In sommige delen van Antwerpen is er een inhaalbeweging nodig in het secundair onderwijs. Deze projecten werden geselecteerd door mensen op het terrein in Antwerpen, Brasschaat, Mortsel en Mechelen: ze zijn nuttig én nodig.”