Freya Perdaens

Bestuurslid, Gemeenteraadslid, Vlaams Parlementslid

Freya is een jonge, gedreven Maneblusser, geboren en getogen in de wijk Nekkerspoel. Enkele jaren geleden verhuisde ze met haar man Frederik en adoptiehond Chi naar Hombeek. Al van jongs af aan is Freya gebeten door de politieke microbe. Haar Vlaams-nationalistische overtuiging kreeg ze mee met de paplepel. Voor Freya is het een uitgemaakte zaak: Mechelen heeft nood aan een centrumstrechts beleid om financieel gezond en veilig te worden. En dat kan alleen met de N-VA.

Mechelen

In de gemeenteraad van Mechelen legt Freya zich toe op een brede waaier aan thema’s: veiligheid, financiën, sociale zaken en milieu. Naast de gemeenteraad neemt Freya ook haar engagement op in Zorgbedrijf Rivierenland en is ze als vrijwilliger actief in tal van vzw's.

Vlaams Parlement

Op 26 mei 2019 werd Freya verkozen als Vlaams Parlementslid. Naast het bewaken van de Mechelse thema's, neemt ze daar leefmilieu, jeugd, gelijke kansen en mentaal welzijn voor haar rekening. Vier thema’s die een frisse kijk kunnen gebruiken.

In de commissie voor Leefmilieu, Natuur, Ruimtelijke Ordening en Energie volgt ze vooral leefmilieu op, iets wat haar al van jongs af aan nauw aan het hart ligt. De kwaliteit van onze waterlopen, afvalpreventie en -recyclage verdienen bijzondere aandacht. Daarnaast zetelt ze in de commissie voor Cultuur, Jeugd, Sport en Media, waar ze zich vooral richt op de jeugdige thema’s en sociale media. Verder is ze plaatsvervangend lid in de commissie Welzijn, Volksgezondheid, Gezin en Armoedebestrijding en Binnenlands Bestuur, Gelijke Kansen en Inburgering. Naast mensenrechten en mentaal welzijn bij jongeren zijn gelijke rechten en kansen voor haar essentieel om van dichtbij op te volgen.