3 eindejaarsvragen aan Chris Backx, schepen van Openbare Werken

Op 27 december 2016, over deze onderwerpen: Openbare ruimte
Chris Backx

2016 was een jaar vol ingrijpende gebeurtenissen, maar ook een vol mooie projecten in onze eigen stad. We kijken even beschouwend achterom en blikken vooruit op wat komen zal. Lees hier de antwoorden op de klassieke eindejaarsvraagjes aan schepen van Openbare Werken Chris Backx.

Met welke realisaties van het voorbije jaar ben je het meest tevreden?

Met de heraanleg van de Nekkerspoelstraat en de eerste fase van de Grote Nieuwedijkstraat is de wijk Nekkerspoel de 21ste eeuw binnengetreden. De vernieuwing gaat volgend jaar door, met de verdere aanleg van de Grote Nieuwedijk, de aanleg van een park en parking in het binnengebied tussen Kalverenstraat en Grote Nieuwedijkstraat. Nekkerspoel wordt een trendy woonwijk.

Een goed onderhouden en net openbaar domein is mijn stokpaardje. Ik ben daarom bijzonder blij dat we vorig jaar de WAP-teams in het leven hebben geroepen, de weekend- en avondploegen. Straten, pleinen en vlietjes worden 7 dagen op 7 van ’s morgens tot ’s avonds proper gehouden. Dat levert zichtbaar resultaat op, en gelukkige Mechelaars.

Wat wil je in 2017 absoluut verwezenlijken?

De ondergrondse parking Speecqvest is uitermate belangrijk, want broodnodig voor Mechelen Winkelstad. Bovenop de parking komt er een mooi openbaar park. Dat is beslist een meerwaarde voor de buurt en voor alle Mechelaars.

Wie wens je wat toe in het nieuwe jaar?

Ik wens iedereen een betere wereld toe. Eén waar men zich minder ongerust moet maken over de toekomst.