Danielle Van Neck (45) leidt Mechelse gemeenteraad

Op 28 november 2015, over deze onderwerpen: Openbare ruimte

Mechelen - De Mechelse gemeenteraad heeft vanaf december met Danielle Van Neck (45) een nieuwe voorzitter. In die functie volgt ze haar partijgenoot Chris Backx (N-VA) op, die begin deze week werd aangesteld als nieuwe schepen van Openbare Werken.

Backx vervangt op zijn beurt Bart De Nijn die na een veroordeling voor belangenvermenging uiteindelijk ontslag nam, om zich beter te kunnen voorbereiden op het beroep dat hij heeft ingesteld tegen de uitspraak.

Voor Van Neck die al gemeente- en politieraadslid was, is het voorzitterschap niet de enige nieuwe uitdaging. Als mama van twee dochters en bediende bij een ziekenfonds moet ze haar nieuwe functie ook te zien combineren met haar nieuwe mandaat als provincieraadslid. Toch ziet ze het helemaal zitten.

“Het is allemaal nieuw, maar het is wel een hele uitdaging. Als voorzitter van de gemeenteraad word ik heel goed bijgestaan door ambtenaar Gerrit Boschmans, en als provincieraadslid wil ik vooral de Mechelse dossiers opvolgen”, zegt ze.

Dat is een opdracht, want samen met Sofie Bradt van CD&V is Danielle Van Neck de enige Mechelse vertegenwoordiger in de Antwerpse provincieraad.