Extra werken aan de weg in Mechelen

Op 23 december 2016, over deze onderwerpen: Openbare ruimte
Wegenwerken

De Vlaamse Regering investeert fors extra in onze wegen. En Mechelen wordt daarbij goed bedeeld, met investeringen van in totaal 4.580.000 euro. “Dankzij die steun kunnen we in Mechelen extra werken aan de vernieuwing van wegen. Dat komt de mobiliteit en de veiligheid alleen maar ten goede”, zegt schepen van Openbare Werken Chris Backx.

Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts gebruikt de opbrengsten van de slimme kilometerheffing voor vrachtwagens om het investeringsbudget voor onze wegen met een derde te verhogen: van 350 naar 450 miljoen euro per jaar. Dat houdt in dat er ook in Mechelen fors wordt geïnvesteerd: de komende drie jaar voor bijna 4,5 miljoen euro.

In 2017 worden er over de brug van de E19 richting Zemst nieuwe fietspaden aangelegd en krijgt de R6 tussen de twee fly-overs een onderhoudsbeurt.

In 2018 is de aansluiting van De Lus op de N16 voorzien (indien dat project wordt goedgekeurd) evenals onderhoud van de Kesbeeckbrug aan de Antwerpsepoort.

Over twee jaar, in 2019, staan de heraanleg van de N15-rotonde aan Pasbrug, structureel onderhoud van de volledige Leuvensesteenweg en van het fietspad van Planckendael richting Hever, de fly-over aan de Brusselsesteenweg (rotonde Technopolis) en een nieuwe asfaltering over de volledige Mechelse ring op het programma voor Mechelen. Daarnaast is er nog een kleiner werk op de Jubellaan gepland.

“Dankzij de gewaardeerde steun van de Vlaamse Regering kunnen we in Mechelen dus blijven fors investeren in de vernieuwing van wegen ten bate van een vlottere mobiliteit”, besluit Chris Backx.