Freya Perdaens stapt voor tweede jaar op rij Dodentocht uit

Op 21 augustus 2018
Freya Perdaens en collega's

Samen met Jorgen Deman en Bart Smans, twee van haar collega’s van de N-VA-fractie in het Vlaams Parlement, stapte onze lijsttrekker Freya Perdaens ook dit jaar weer de Dodentocht. Met hun wandeling van 100 kilometer nodigden ze iedereen uit om een gift te doen aan de vzw Koester. Die zet zich in voor ouders bij wiens kind kanker of een andere levensbedreigende ziekte werd geconstateerd.

Vorig jaar stapte Freya al de Dodentocht uit ten voordele van Kinderkankerdag, maar dit jaar kreeg het verhaal een persoonlijke invulling. “Onze collega verloor zijn zoontje Bram aan de vreselijke ziekte kanker”, vertelt Freya. “Tijdens de moeilijke periode tussen behandelingen door kregen hij en zijn partner enorm veel steun van de vzw Koester, een deelorganisatie van het Kinderkankerfonds die ouders bijstaat in thuisverzorging.”

Elk van de collega’s koos een versie van Brams favoriete knuffel, een dino, en nam die als gezelschap mee voor de wandeling van 100 kilometer. Ze wisten met hun actie heel wat mensen te overtuigen om een gift te doen aan vzw Koester, zodat die met haar werking nog vele ouders kan steunen. In totaal werd meer dan 5 000 euro ingezameld.

“Tijdens het wandelen voel je vermoeidheid en pijn, maar dat verbijt je al snel als je je de pijn indenkt die andere mensen moeten verwerken. Al wat wij deden, was wat stappen. Maar de mensen die geld overschreven, zijn degenen die het echte verschil maken voor deze gezinnen”, besluit Freya.