Installatie politieraad

Op 28 februari 2019, over deze onderwerpen: Veiligheid

Tijdens de officiële installatie van de nieuwe gemeenteraad van januari werden de raadsleden verkozen die in de politieraad van de zone Mechelen-Willebroek zetelen.  Er zijn 18 politieraadsleden uit Mechelen en 5 uit Willebroek.
De N-VA vaardigt voor Mechelen 3 gemeenteraadsleden uit de wijken en dorpen af in deze raad. Hombekenaar Jan Verbergt, Leestenaar Yves Selleslagh en bewoonster van het gehucht Battel, Anne Delvoye leggen vandaag de eed af in de politieraad.
Anne Delvoye : ‘Veiligheid en leefbaarheid in alle wijken en dorpen, wijkgerichte politiewerking zijn onderwerpen die mijn volle aandacht zullen krijgen.’ Jan Verbergt wil er op toezien dat er voldoende controles zijn op fietsers, vooral op de zichtbaarheid ervan. Nog teveel fietsers rijden zonder voor-en achterlicht en zo zijn ze een gevaar voor zichzelf. Verder wil Jan opvolgen dat correcte informatie wordt gegeven aan kranten en tv.
’Deze kans om het veiligheidsbeleid effectief mee te sturen en bij te dragen tot de leefbaarheid in onze stad en zijn dorpen, grijp ik met beide handen’, vult Yves Selleslagh aan.