Mechelse N-VA trekt met 5 kandidaten naar de verkiezingen op 26 mei

Op 9 februari 2019
5 Mechelse kandidaten

Dat ex-minister van Financiën Johan Van Overtveldt (3de plaats Europese lijst) zich verkiesbaar stelde voor de komende verkiezingen, was geen geheim meer. Daarnaast schuift de Mechelse N-VA-afdeling nog vier namen naar voor.

Op de lijst voor het Vlaams Parlement vinden we de lijsttrekker van de lokale verkiezingen afgelopen jaar, Freya Perdaens (7de plaats effectief) en ex-schepen en fractievooriztter Marc Hendrickx (4de opvolger). Freya Perdaens (30 jaar) werkte de afgelopen jaren als parlementair medewerkster op het Vlaams Parlement.

Voor de Kamerlijst nemen Natacha Mertens (17de plaats effectief) en Wendy Hendrickx (9de opvolger) de handschoen op. Beide dames engageerden zich ook vorig jaar voor de lokale verkiezingen. Natacha Mertens (26 jaar) is boekhoudkundige en een van de drijvende krachten binnen de Mechelse Jong N-VA-afdeling. Als syndicus en vastgoedmakelaar heeft Wendy Hendrickx (44 jaar) een ruim netwerk.

“Onze kandidaten bestaan uit ervaren mensen en nieuwe gezichten. Alle vijf zijn het geëngageerde talenten die Mechelen graag en met veel enthousiasme zullen vertegenwoordigen in Brussel. Een goede zaak voor Mechelen dus, dat de stad vertegenwoordigd kan worden op alle niveaus,” aldus voorzitter Michiel Mentens.