N-VA is dé oppositiepartij in Mechelen

Op 15 oktober 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Beste Mechelaar,

Eerst en vooral: bedankt voor uw steun en stem afgelopen zondag. U en bijna een vijfde van alle Mechelaars lieten ons weten wat ze van ons verwachten de komende zes jaar. We zijn veruit de tweede grootste partij en zullen dé oppositiepartij zijn in Mechelen.

Onze campagne was gestoeld op vier pijlers en die zullen voor de komende zes jaar onze grootste aandachtspunten blijven:

• Mobiliteit: Een leefbare stad is een bereikbare stad. Met de fiets of de bus wanneer het kan, maar de auto moet mogelijk blijven wanneer het moet. Ook de verbinding tussen de dorpen en de stad en naar belangrijke punten als het kerkhof en het ziekenhuis zullen we blijven opvolgen.
  • Identiteit: Willen we komen tot één Mechelse gemeenschap, dan kan dat alleen op basis van gemeenschappelijke normen en waarden. We spreken dezelfde taal, schudden elkaar de hand, voeren geen gescheiden zwemuren in en stellen de neutraliteit van de overheid voorop.
  • Veiligheid: Gemiddeldes zeggen alles en niets. In Mechelen zijn er nog zwarte vlekken, wijken waar het erg moeilijk loopt. En die moeten opgevolgd worden. Met een wijkgerichte aanpak die kordaat optreedt bij overlast, sluikstort, diefstal en andere vormen van criminaliteit.
  • Stadsschulden: De Mechelse schulden stapelen zich op. En met een geplande investering van 110 miljoen vanuit de Stadslijst voor de komende zes jaar, is de kans klein dat ze hun vooropgestelde schuldafbouw van 108 miljoen halen. Maar de Mechelaar verdient die schuldafbouw. Daarom zullen wij de Mechelse waakhond zijn in de gemeenteraad, die elke cent omdraait en bij elke uitgave de vraag stelt: “Wie gaat dat betalen?”

Met onze ploeg werken wij de komende zes jaar verder aan de verandering. Met aandacht voor wat op het spel staat en de moed om Mechelen op het rechte pad te houden.

Warme groeten,

Freya Perdaens, Marc Hendrickx, Johan Van Overtveldt en afdelingsvoorzitter Michiel Mentens