Schuur met asbest wijkt voor 34 sociale koopwoningen

Op 11 november 2016, over deze onderwerpen: Wonen

Op een terrein in de Zonnestraat in Mechelen is de afbraak bezig van een schuur met asbest. In de plaats komen 34 sociale koopwoningen, waarvan de bouw start in 2017.

“Er was nooit een gezondheidsrisico volgens de asbestinventaris van de veiligheidscoördinator. Toch wilden we de schuur nu al afbreken. De buren stoorden zich er al lang aan en zo riskeren we ook geen onverwachte problemen als de werf eenmaal start,” zegt Kassandra Driezen, directeur van Kleine Landeigendom Mechelen en Omstreken.

Ze benadrukt dat er zich bij de sloop geen enkel risico stelt voor omwonenden. Vanaf volgend jaar moeten op de site nieuwe woningen verrijzen, in acht blokken: twaalf met vier slaapkamers, achttien met drie slaapkamers en vier met twee slaapkamers. Ze hebben allemaal ook een tuin.

“In samenwerking met de stad leggen wij een publiek parkje en een parking aan. Daar staan we met plezier een deel van onze grond voor af. We hopen dat dit de samenhang tussen de buren versterkt”, stelt voorzitter Melikan Kucam (N-VA). De realisatie van het project zal een tweetal jaar duren. Kandidaat-kopers schrijven zich best in op een wachtlijst.

Bron: http://www.gva.be/cnt/dmf20161110_02565886/schuur-met-asbest-wijkt-voor-...