Uitstel borgstelling lening 5 miljoen euro voor Malinwa

Op 27 mei 2020, over deze onderwerpen: Financiën, Sport
Marc Hendrickx

Tijdens de afgelopen gemeenteraad van 25 mei werd de vraag van KV Mechelen om een bijkomende borgstelling van 5 miljoen euro uitgesteld, op vraag van onze fractie. Buiten deze extra borgstelling vroegen ze ook nog eens een verlenging van de looptijd van de reeds bestaande leningen die maximaal 12 miljoen euro bedragen.

“Op dit moment is het dossier niet volledig en niet gestaafd door duidelijke cijfers. En laat ons eerlijk zijn: het is ook niet niets wat KV Mechelen ons nu vraagt”, aldus Marc Hendrickx, zelf een fervent KVM-supporter.

Uitstel is geen afstel. Op deze manier krijgt KV Mechelen de kans om een sterk dossier samen te stellen en naar voor te brengen tijdens een commissie financiën over enkele weken. “Het betreft niet alleen garanties over de terugbetalingscapaciteit van KV Mechelen, of een zekere financiële robuustheid bij de club. Ook onze eigen financiële situatie moeten we kunnen en durven bekijken. Met kennis van zaken willen we kunnen inschatten welke financiële gevolgen corona zal hebben voor onze stad”, besluit Marc Hendrickx.

Lees ook via HLN en GvA. Of bekijk het interview op RTV.