Slechts 270 parkeerplaatsen voor personen met een handicap in heel Mechelen

Op 13 oktober 2020, over deze onderwerpen: Openbare ruimte

Op gans het Mechels grondgebied zijn er slechts 270 parkeerplaatsen voor personen met een handicap voorzien.

Dat blijkt uit een antwoord (zie in bijlage) dat wnd. Burgemeester Alexander VANDERSMISSEN bezorgde aan vraagsteller Marc HENDRICKX, fractieleider van de N-VA in de Mechelse gemeenteraad.

“Dat lijkt misschien wel veel,” aldus Marc HENDRICKX, “maar het zou best wel beter kunnen.  Er is immers nood aan, zo leid ik toch af uit de vele opmerkingen en vragen die ik daarover krijg”.

Opvallend is overigens ook dat noch de politie, noch de stedelijke dienst mobiliteit een antwoord over een evolutie van die cijfers kan verstrekken.  “Meten is weten,” aldus nog Marc HENDRICKX, die het onbegrijpelijk vindt dat dit niet beter wordt bijgehouden.  “Zo zijn er her en der plaatsen bijgekomen, maar ook weggenomen, alleen kan men niet zeggen hoe zich dat verhoudt tot elkaar, noch hoeveel plaatsen er voorgaande jaren waren of naar welk aantal men toewerkt”.