Ploegbazen bij stad volgen meldingen burger op met tablet

Op 4 maart 2015, over deze onderwerpen: Openbare ruimte

De uitvoeringsdiensten krijgen alle meldingen via één kanaal binnen. Zo verliezen ze ook geen tijd meer door het overtypen van dossiers in het systeem. Ploegbazen van de team onderhoud openbaar domein, van het wijkonderhoudsteam en van het team verkeerssignalisatie beschikken binnenkort over een tablet. Eens het probleem opgelost is, kunnen ze dat ter plaatse ingeven. “Ook als er bijvoorbeeld extra materiaal nodig is, kunnen ze dat digitaal aangeven”, legt schepen van Openbare Werken Bart De Nijn (N-VA) uit.

Burger kan melding opvolging

Van zodra een melding wordt afgehandeld, krijgt de Mechelaar die ze doorspeelde een berichtje. Door deze nieuwe aanpak winnen ambtenaren tijd en kunnen ze hun werking waar nodig bijsturen. “Dit nieuwe systeem is voor iedereen een win-winoperatie. De burger kan op een eenvoudige manier zijn melding plaatsen en opvolgen. En onze uitvoeringsdiensten kunnen alles beter opvolgen”, stelt schepen van ICT Walter Schroons (CD&V).

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is