U bent hier
Uitvoeringsdiensten Stad en Sociaal Huis gecentraliseerd op één site aan stadsmagazijnen
Sinds 1980 zijn de uitvoeringsdiensten van de stad Mechelen gevestigd aan de Grote Nieuwedijkstraat op de gemeentegrens met Sint-Katelijne-Waver tegenover kerk De Goede Herder. Binnen twee jaar verhuizen ze naar een nieuwbouw achter de Nekkerhal, waar dan ook de brandweerzone Mechelen-Rivierenland z’n intrek zal nemen.
Momenteel vindt bij de stedelijke uitvoeringsdiensten een grootscheepse administratieve herstructurering plaats.
Gecoördineerd door Projectmedewerker Eric De Ceuster verhuizen in het kader van de samenvoeging van de diensten van het Sociaal Huis en de Stad nu alle diensten die te maken hebben met onderhoud naar de Grote Nieuwedijkstraat. De teamchefs komen samen te zitten in één kantoor, zodat zij hun diensten beter op mekaar kunnen afstemmen. Ook de dienst Gebouwenbeheer die meer dan 600 (sociale) woningen en gebouwen beheert, maakt deze overstap evenals de technische diensten van het Sociaal Huis en de stad, de dienst Wijkonderhoud en het personeel dat instaat voor zalenverhuur en onderhoudscontracten. Het gezamenlijk wagenpark wordt ondergebracht in een centraal magazijn.
De hernieuwde administratieve structuur vormt samen één facilitair departementsteam. Om deze herstructurering te realiseren, zijn via een sociaal economietewerkstellingsproject van het Sociaal Huis een deel van de stadsmagazijnen en de vroegere portierswoning omgebouwd tot kantoorruimten. We verwachten dat de ganse verhuis binnen een tweetal weken zal afgerond zijn. Op dit ogenblik dient nog de ICT op punt te worden gezet.
Bevordering van klantvriendelijkheid en service
“We beschouwen deze herstructurering als een soort proeftuin op de grote verhuis naar de nieuwbouw achter de Nekkerhal. We maken nu zo weinig mogelijk kosten om te bekijken hoe we binnen twee jaar efficiënt kunnen gaan werken op de gloednieuwe locatie. Belangrijk is ook dat alle meldingen voortaan centraal zullen toekomen en zullen worden opgevolgd via het online meldingbeheerssysteem Topdesk. Dit moet de klantvriendelijkheid en de service beslist bevorderen”, besluit schepen van Openbare Werken Chris Backx.
Bron: www.radioreflex.be/2017/06/09/uitvoeringsdiensten-stad-en-sociaal-huis-g...