Anne Delvoye

Bestuurslid

Als twintiger koos Anne bewust voor Mechelen. Ze kwam er wonen op de 15de verdieping van één van de appartementsblokken in de Elektriciteitsstraat. Enkele jaren later verhuisde ze samen met haar man naar het gehucht Battel. Ondertussen staan hun 2 zonen op eigen benen.

Luisteren naar mensen, opkomen voor ideeën, inspraak en participatie zijn een rode draad in Anne’s leven. Als jongere verdedigde ze de belangen van haar klasgenoten in de leerlingenraad, later engageerde ze zich als actief lid van verschillende verenigingen in haar buurt: het oudercomité, de wijkraad, Femma en  burgerbewegingen als Battels Geraas

Anne is een brugfiguur die sterk inzet op samenwerken. ‘Zowel toen N-VA Mechelen in de meerderheid zat als nadien op de oppositiebanken heb ik ervaring opgedaan als gemeenteraadslid. Een boeiende ervaring waar het algemeen belang van de burgers voor mij steeds primeerde!”

Verder is Anne duidelijk : Aan politiek doen kan voor haar enkel met respect voor volgende waarden: oprechtheid, vastberadenheid,  doordachtheid en verantwoordelijkheid

Mijn motto: ‘De politiek van de dorpsstraat brengen tot in de Wetstraat!’

Haar focus ligt op de volgende thema’s:

inspraak en participatie op straat-, wijk- en dorpsniveau
 sociale cohesie met focus op de aanpak van eenzaamheid
 leefkwaliteit: groenbeleving, afvalbeleid, veiligheid: BIN’s, waterhuishouding