Schepen van Wijk- en Dorpszaken opent nieuw ontmoetingscentrum

Op 24 november 2014, over deze onderwerpen: Wijken en Dorpen

Speech KatleenOnze schepen Katleen Den Roover opende feestelijk het nieuwe lokaal dienstencentrum 'Den Abeel' in de Mahatma Gandhistraat. In haar toespraak  verwees ze naar het grote aantal activiteiten dat in oktober en november op stapel staan als een opportuniteit om mensen uit te wijk te ontmoeten en nieuwe ideeën en initiatieven te laten groeien.

Want het is duidelijk dat Den Abeel een brug kan vormen tussen jongeren en senioren, tussen mensen van alle kleuren, tussen zij die er warmpjes inzitten en zij die het wat moeilijker hebben, tussen gezinnen en alleenstaanden. Samenwerking tussen deze mensen is het sleutelwoord, waarbij vrijwilligersinitiatieven de belangrijkste inbreng zullen vormen.

Den Abeel richt zich voornamelijk op de inwoners van Mechelen-Zuid en de wijk Tervuursesteenweg, maar ook de bewoners van Hombeek kunnen in Den Abeel terecht voor sociale dienstverlening. De gebiedsregisseur Belinda Brams, bij wie iedereen terecht kan voor vragen over wijkwerking, verkeer, enz… zal hier haar vaste uitvalsbasis hebben.

De belangstelling was vrij groot en ook een aantal N-VA mandatarissen waren van de partij.

Op de foto zien we links ons gemeenteraadslid Melikan Kucam en nieuw bestuurslid Anne Schepens.