Katleen Den Roover

BESTUURSLID, GEMEENTERAADSLID

Katleen is geboren en getogen in Dendermonde en woont sinds 1992 in Mechelen. Voorheen woonde Katleen in Mechelen-Centrum en op de Vesten, sinds 2016 woont ze in de wijk Nekkerspoel.

In de vorige bestuursperiode was Katleen schepen van Economie en Wijk- en Dorpszaken en ook Administratieve Vereenvoudiging. Samen met Marc Hendrickx lanceerde ze het afsprakensysteem in het Huis van de Mechelaar en de dorpen. Ze ontwikkelde een nieuw subsidiesysteem voor buurtwerkingen en trok hard aan de kar om de eerste trage wegen op het Hombeeks Plateau met een bord aan te duiden. Onder haar impuls werden de nodige inspanningen geleverd om de Mechelse binnenstad te erkennen als toeristisch centrum en zo creëerde ze meer mogelijkheden voor winkelzondagen in Mechelen. Ook zag onder haar impuls één grote handelsvereniging voor de binnenstad het levenslicht en werd Mechelen als winkelstad weer op de kaart gezet.

Katleen stond ook mee aan de wieg van het Artenova project (= ruimte geven aan jonge creatieve ondernemers en artistieke ondernemers) en de introductie van het Hoplr-netwerk in Mechelen.

Sociale cohesie, lokale economie en fiscaliteit en het beleid inzake stadsontwikkeling, wonen, mobiliteit en open ruimte zijn de thema’s die Katleen op de voet volgt.