Stad bloeit met eerste zonnetje

Op 16 april 2015, over deze onderwerpen: Wijken en Dorpen

De lente heeft haar intrede gedaan en dat was ook in Mechelen te merken. De bomen die eind maart werden aangeplant op de Botermarkt staan ondertussen mooi in bloem. De stad prikkelt de Mechelaars ondertussen ook om straatfeesten te organiseren.

Zon, fluitende vogels en vrolijke mensen. Meer heb je begin april niet nodig om de eerste zomersfeer op te snuiven. Ook Mechelen kwam gisteren tot bloei. In het Vrijbroekpark ging de Mechelse Fotokring op stap om de ontluikende natuur op de gevoelige plaat vast te leggen, maar ook in de binnenstad kleurde het leven wat rooskleuriger. De nieuw aangeplante

bomen op de geplaagde Botermarkt komen ondertussen mooi uit.

Met het goede weer benadrukt het stadsbestuur nog eens dat je de lente en de zon ook kan fêteren in goed gezelschap. "Na een hele winter binnen gezeten te hebben, willen wij de mensen aansporen elkaar weer op te zoeken. En hoe gezellig onze straat is, daar dragen we allemaal zelf toe bij", vertelt schepen van Wijk- en Dorpszaken Katleen Den Roover (N-VA).

De schepen wijst op de verschillende mogelijkheden. Wie zelf een straatfeest wil organiseren, kan bij het evenementenloket aankloppen. Elke straat kan een toelage krijgen tot 250 euro.

Daarnaast zijn er ook feesten te winnen.

Buren die deelnemen aan de Schoonste straat, maken kans op waardebonnen van 250 tot 1000 euro. Het enige wat u hoeft te doen, is samen met uw buren een initiatief lanceren om uw buurt proper en leefbaar te houden.

En dan is er nog een laatste actie: de buren die de mooiste fiets kunnen pimpen binnen het thema 'Hollandse Maatjes', krijgen een straatfeest op Burendag. Inclusief frietfiets, draaiorgel, poffertjes en andere cadeaus.