Extra fietsbeugels aan begraafplaats en gerechtsgebouw

Op 25 juni 2018, over deze onderwerpen: Openbare ruimte

De voorbije weken zijn er in Mechelen totaal 228 bijkomende fietsbeugels geplaatst. Hiermee gaat een investering van om en bij de € 75 000 gepaard.

Mede op vraag N-VA-gemeenteraadslid Anne Delvoye zijn er extra fietsbeugels geïnstalleerd aan de aula van de stedelijke begraafplaats en aan de achterkant van het Gerechtshof in de Voochtstraat. “Toen ik enkele maanden geleden naar een afscheidsplechtigheid in de aula van de stedelijke begraafplaats ging, viel het me op hoe weinig fietsbeugels daar waren. Nochtans is de begraafplaats een plek waar vele Mechelaars met de fiets naartoe komen. Er is daar ruimte genoeg voor fietsbeugels om fietsen stabiel, veilig en ordentelijk te stallen. Ook aan de achterzijde van het gerechtsgebouw in de Voochtstraat is dat het geval”, meent Anne Delvoye.

Sinds kort zijn er aan de begraafplaats 10 extra fietsbeugels geplaatst (goed voor 20 fietsen) en aan het gerechtsgebouw 4 fietsbeugels. Anne Delvoye is verheugd dat met haar suggesties is rekening gehouden. “Mechelaars maken almaar meer gebruik van de fiets als efficiënt en gezond vervoersmiddel voor vrij korte afstanden. Het is dan ook van belang dat hiertoe de nodige infrastructuur wordt voorzien”.

Bron: www.radioreflex.be/2018/06/25/extra-fietsbeugels-aan-begraafplaats-en-ge...