Extra fietsbeugels aan stedelijke begraafplaats

Op 30 januari 2018, over deze onderwerpen: Openbare ruimte
Extra fietsparkeerplaatsen in Mechelen

In het voorjaar plaatst de stad Mechelen al zeker tien extra fietsbeugels aan de stedelijke begraafplaats. Het stadsbestuur onderzoekt ook of er aan het gerechtshof bijkomende fietsbeugels geplaatst kunnen worden. Dat blijkt uit het antwoord op een schriftelijke vraag van N-VA-gemeenteraadslid Anne Delvoye.

“Aan de stedelijke aula op de begraafplaats staan er momenteel erg weinig fietsbeugels. Dat is nochtans een plek bij uitstek waar veel Mechelaars met de fiets naartoe komen”, stelde Anne Delvoye vast. “Ook aan het gerechtsgebouw van Mechelen, aan de kant van de Voochtstraat, zouden fietsparkeerbeugels soelaas kunnen brengen.”

Extra fietsbeugels in april
Delvoye vroeg schepen van Mobiliteit Marina De Bie (Groen) daarom of er plannen zijn voor bijkomende fietsenstallingen op beide locaties. Het antwoord stemt Delvoye alvast optimistisch. “Er worden tien fietsbeugels - goed voor twintig fietsen - voorzien aan de stedelijke begraafplaats. De plaatsing ervan is voorzien in april van dit jaar. Daarnaast wordt ook onderzocht of het haalbaar is om bijkomende fietsbeugels te plaatsen aan het gerechtshof”, aldus het gemeenteraadslid.

Fietsstad 2018
“Nu Mechelen zich kandidaat stelt als Fietsstad 2018 is het alleszins nuttig om na te gaan welke plaatsen er frequent met de fiets bezocht worden, hoeveel fietsbeugels er op die plekken voorzien zijn, en of er eventueel bijgeplaatst moeten worden”, besluit Anne Delvoye. “Suggesties voor geschikte locaties voor fietsstallingen zijn trouwens altijd welkom.”