Freya Perdaens meest actieve gemeenteraadslid van coalitie

Op 31 augustus 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018
Freya Perdaens

Het Mechelse stadsmagazine ‘As Gau Paust’ onderzocht hoe vaak de Mechelse gemeenteraadsleden vragen stelden binnen en buiten de gemeenteraad. N-VA-lijsttrekker Freya Perdaens komt daarbij overtuigend als winnaar uit de bus. Na amper een kleine drie jaar in de gemeenteraad heeft zij de meeste vragen binnen én buiten de gemeenteraad op haar naam binnen de coalitie.

Opvallend is het schrille contrast in activiteit tussen de gemeenteraadsleden van Open Vld en die van de N-VA. Bij Open Vld bleef het de hele legislatuur opvallend stil, zo stelt As Gau Paust vast, terwijl naast Perdaens ook N-VA-gemeenteraadsleden Rita Van den Bossche en Anne Delvoye flink gebruik maakten van hun vragenrecht.

"Onze gemeenteraadsleden worden gestimuleerd om actief deel te nemen aan het beleid," zegt Perdaens, die blij is dat dit nu ook blijkt uit de cijfers. "Door middel van vragen en voorstellen doen wij waarvoor we verkozen zijn: de Mechelaar vertegenwoordigen in het stadsbestuur."

Onderaan het klassement bengelen Open Vld’er Johan Timmermans en voormalig schepen Frank Nobels van M+, die erin slaagden geen enkele vraag te stellen.

Het volledige klassement vindt u terug op https://asgaupaust.be/2018/08/30/rapport-wat-vraagt-de-mechelse-gemeente...