Gezocht: de strafste Mechelse vrijwilliger(s)

Op 27 november 2017, over deze onderwerpen: Wijken en Dorpen
 Prijs van de Vrijwilliger 2018

Vanaf deze week kunnen kandidaten voor de Mechelse Prijs van de Vrijwilliger 2018 worden genomineerd. Deze prijs reikt de stad Mechelen sinds 2005 jaarlijks uit aan een persoon en aan een organisatie die zich op vrijwillige basis inzetten voor een Mechels initiatief.

Het aantal genomineerden stijgt jaar na jaar. In 2013 waren er acht genomineerden, in 2014 dertien, in 2015 veertien, vorig jaar 21 en dit jaar 26.

“Deze prijs staat symbool voor het vrijwillig engagement van alle Mechelaars. Zij vormen sterke schouders onder onze samenleving en leveren een belangrijke bijdrage ter bevordering van de sociale cohesie. Zo bepalen deze mensen mee het kloppend hart van Mechelen”, meent schepen van Wijk- en Dorpszaken Katleen Den Roover (N-VA).

Dit voorjaar ontvingen Maria Beerten, die zich na haar pensioen blijft inzetten om scholen en onderwijsmensen te helpen bij individuele en klasproblemen, en 20 gemachtigde opzichters de Prijs van de Vrijwilliger 2017.

De Stedelijke Prijs van de Vrijwilliger wordt uitgereikt op 4 maart 2018 in wijk- en dienstencentrum De Schijf. Kandidaturen kunnen tot 15 januari 2018 eenvoudig en laagdrempelig worden voorgedragen via www.mechelen.be/vrijwilliger. Op deze website vind je een e-formulier waarop je jouw persoonlijke gegevens dient in te vullen, vervolgens de persoon, organisatie, Mechelse stadsdienst of dienst van het Sociaal Huis nomineert plus de contactgegevens en een gemotiveerde omschrijving van de genomineerde.

Wat als er geen vrijwilligers waren ? …

Zie https://youtu.be/wEMLtd6P73M