Mechelse handelscomités worden één handelsvereniging

Op 19 januari 2017, over deze onderwerpen: Lokale economie

De verschillende handelscomités in Mechelen behoren tot het verleden. In aanwezigheid van zowat 160 Mechelse handelaars, horeca-uitbaters en ondernemers is woensdagavond tijdens een netwerkevent in congres- en erfgoedcentrum Lamot de nieuwe overkoepelende handelaarsvereniging gelanceerd.

De voorbije maanden hebben een 30-tal middenstanders actief deelgenomen aan workshops om de handelaarsvereniging gestalte te geven. Vanuit een nieuwe structuur beoogt de vzw, die eind deze maand januari definitief wordt opgestart, een nieuwe dynamiek in het economisch middenstandsgebeuren.

Samen staan we sterker
“Met diverse acties willen we nog meer sfeer en beleving in de stad teweeg brengen, met gelijkwaardige aandacht voor elke uithoek van het Mechelse winkelgebied. Alleszins willen we een nauwe samenwerking tussen handelaars, horeca-uitbaters en ondernemers uit verscheidene sectoren tot stand brengen. Kruisbestuiving en vernieuwing in onze acties moet er voor zorgen dat we Mechelen een nog betere uitstraling bezorgen. Samen staan we sterker!”, luidt het o.a. bij de voortrekkers Geert Milis, Christian Michiels, Kurt Biesemans en Nancy Vermeylen. “We nodigen handelaars, horeca-uitbaters en ondernemers in de binnenstad uit om lid te worden om zo verder enerzijds mee vorm te geven aan de nieuwe vereniging en anderzijds mee te werken aan de concrete ideeën van onze activiteitenkalender Geïnteresseerden die wensen aan te sluiten, kunnen terecht bij Thomas Rottiers van de dienst Economie via 0472 79 42 57 of thomas.rottiers [at] mechelen.be.”

Mechelen Winkelstad promoten met vereende krachten
De stad Mechelen stelt zich tot taak een ruim kader te creëren om het winkelcentrum te laten groeien, maar zij kan dit niet alleen. Dit moet gebeuren in samenwerking met een slagkrachtige middenstand. In die zin is schepen van Economie Katleen Den Roover (N-VA) verheugd over de opstart van de nieuwe handelaarsvereniging : “Met vereende krachten zetten we Mechelen als Winkelstad meer en meer op de kaart. Mechelen heeft zeker en vast nog groeimarge als we echt inzetten op ons profiel als winkelstad en een uitgebreide communicatie daarrond. Onze citymarketing draait op volle toeren. De overkoepelende handelsvereniging onderstreept dat we met z’n allen bouwen aan een gemeenschappelijk positief verhaal om er individueel de vruchten van te plukken. Dit is een nieuwe troef voor de retail in het winkelcentrum om op afdoende wijze de concurrentie met internationale e-commerce, internetgiganten, baanwinkels en shoppingcentra aan te gaan. Ook heeft elke handelszaak nu via de vernieuwde website shoppeninmechelen.be de kans om zijn winkel of dienstverlening in een groot Mechels verhaal efficiënt aan te prijzen”, stelt schepen Den Roover.

Bron: www.radioreflex.be/2017/01/18/verschillende-mechelse-handelscomites-word...

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is