Mechelse Jong N-VA verkiest nieuw bestuur

Op 5 december 2016, over deze onderwerpen: Jeugd
bestuur Jong N-VA Mechelen

De Mechelse leden van Jong N-VA verkozen een nieuw bestuur. “Na een zomer vol toffe activiteiten was het tijd om de werking weer op gang te trekken en de focus op inhoudelijk werk te leggen.”

De zeven bestuursleden vormen samen een mix van studenten en werkenden. De ideale combinatie om de verschillende groepen binnen de Mechelse jeugd aan te spreken. Jong zijn in Mechelen is immers meer dan alleen feesten.

Kersvers voorzitter Freya Perdaens (27j) heeft met het bestuur grootse plannen: “Met onze jongerenwerking kunnen we actief deelnemen aan het beleid. Via mijn rol als gemeenteraadslid, maar ook dankzij het vertrouwen van de Mechelse N-VA-afdeling in onze werking. Het zal niet zomaar wat morrelen in de zijlijn zijn. We zijn tenslotte de jongerenafdeling van de grootste partij van Mechelen.”

Nick Vandrepol werd verkozen als ondervoorzitter. Met zijn 18 jaar is hij het jongste bestuurslid. Als secretaris werd Koen Janssens (25j) verkozen, de rol van penningmeester werd dan weer opgenomen door Ranya Akay (27j). Sophie Mylle (19j), Killian Paenen (23j) en Isabelle Storme (28j) vervolledigen het bestuur.

De jongeren zijn vast van plan te laten zien dat het politiek engagement bij jongeren in Mechelen niet op een laag pitje staat. Naast het werken aan inhoudelijke standpunten, willen de jongeren het vooral ook fijn houden. “Politiek hoeft niet saai te zijn. Met onze jongerenafdeling krijgen we de kans om te proeven van politiek op een fijne en vriendschappelijke manier. En er is steeds plaats voor enkele extra geïnteresseerden.”

Mechelse jongeren met interesse kunnen zich nog steeds aanmelden om lid en zelfs bestuurslid te worden. Een mailtje volstaat: freya.perdaens [at] n-va.be