Schop in de grond voor 34 betaalbare eengezinswoningen in de Zonnestraat

Op 8 maart 2017, over deze onderwerpen: Welzijn, Wonen
Melikan Kucam Zonnestraat

De bouw van 34 betaalbare ééngezinswoningen aan de Zonnestraat en Boerenkrijgstraat in Mechelen door de sociale huisvestingsmaatschappij Kleine Landeigendom Mechelen en Omstreken zijn gestart.

Het architectenbureau bob361, dat onlangs nog door wonen.tv geprezen werd, maakte het ontwerp voor de 8 bouwblokken met 12 woningen met 4 slaapkamers, 18 woningen met 3 slaapkamers en 4 woningen met 2 slaapkamers, allen met tuin. De Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen legt de infrastructuur aan, daarvoor werd D+A aangesteld. Er komt ook, in samenwerking met Stad Mechelen, een publiek parkje en extra parkeerplaats. “Daar staan we met plezier een deel van onze grond voor af aan de stad Mechelen, we hopen dat het een plek wordt waar de buren elkaar ontmoeten.” zegt voorzitter Melikan Kucam.

De bouwwerken werden voor een bedrag van € 5 125 434,97 gegund aan Everaert-Cooreman, samen met de infrastructuurwerken zullen de woningen midden 2019 opgeleverd kunnen worden.

Om een woning te kunnen aankopen in dit project moet men ingeschreven zijn op de wachtlijst. Alle informatie daarover is te vinden op de website van Kleine Landeigendom Mechelen en Omstreken: klemechelen.be.

Bron: www.radioreflex.be/2017/03/08/bouw-34-betaalbare-eensgezinswoningen-aan-...